روزنامه دولت مدعی شده که با مدیریت دولت، تب قیمت‌ها در بازار فروکش کرده و روزنامه‌های نزدیک به شهرداری همچنان در حال پوشش سفر آخر هفته وی به قم هستند. روزنامه‌ها مدتی است، جنگ تبلیغاتی را آغاز کرده‌اند.

یک روز پس از آنکه احمدی‌نژاد از مردم خواسته بود، خرید نکنند و برای خرید کالاهای غیر ضروری به بازار نروند، به طرز معجزه آسایی با تحول بازار و قیمت‌ها روبه‌رو شدیم؛ این را البته تیتر روزنامه ایران می‌گوید که روز گذشته، سخنان رئیس جمهور را درباره توطئه در بازار برای افزایش قیمت‌ها و ناکارآمد نشان دادن دولت بازتاب داده بود.

این روزنامه امروز با تیتر یک «تب گرانی فرو نشست» آن را حاصل اجرای برنامه‌های گسترده دستگاه اجرایی در بازار خواند. حالا این که چگونه این اتفاق یک شبه و به این سرعت رخ داده، موضوعی است که روزنامه ایران از آن سر در می‌آورد.

روزنامه رسالت اما در ستون «نقد و نظر» خود با یادداشتی از خبرنامه جامعه مدرسین به بررسی علت گرانی‌های اخیر پرداخته و سرانجام نتیجه گرفته است که یکی از مهمترین دلایل گرانی‌ها، دعواهای سیاسی دولت و مجلس است و از آنها خواسته تا با پرهیز از سیاسی کاری به انجام امور جاری خود در نهایت تعامل بپردازند تا اینکه بتوانند در برابر گرانی‌ها، راه چاره‌ای پیدا کنند.

روزنامه ایران همچنین گفت‌وگویی با معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری انجام داده که در آن بهداد از به راه انداختن جنگ سیاسی علیه دولت مکتبی احمدی‌نژاد پرده برداشته است و گفته، برخی با اسم رمز «مبارزه با انحراف» تجارت کرده و میلیاردر شده اند!

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در جمع مداحان و به مناسبت روز زن، فصل مشترک صفحه نخست همه روزنامه‌های صبح امروز بود. اشاره ایشان به آثار مخرب مظاهر خودنمایی و بدحجابی بر اخلاق و سیاست جامعه، نکته‌ای بود که بیشتر روزنامه‌های صبح امروز به آن پرداخته بودند.

ولی سفر «روکار»، نخست وزیر سوسیالیست سابق فرانسه به تهران، یک هفته پس از روز کار آمدن سوسیالیست‌ها در فرانسه، شاید مهمترین رخداد روز گذشته در خطه سیاست خارجی کشورمان بود که می‌تواند آینده روابط تهران ـ پاریس را تا اندازه‌ای مشخص کند.

«پیام فرانسوا در دست میشل» تیتری بود که روزنامه اعتماد برای صفحه نخست خود برگزیده بود و در گزارشی به ابعاد سفر غیر رسمی روکار به تهران ـ که در آن البته با مقام‌های عالی رتبه کشورمان دیدار می‌کند ـ از نگاه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی و روزنامه‌های فرانسوی پرداخته بود.

روزنامه خراسان هم که این روزها درگیر پوشش سفر استانی دولت به خراسان رضوی است، تیتر یک خود را به سفر روکار به تهران اختصاص داده و به مذاکرات نخست وزیر پیشین فرانسه در تهران و نزدیکی دور جدید مذاکرات هسته‌ای و نیز موضع فرانسه در این زمینه پرداخته است.

افزون بر این، روزنامه شرق با اشاره به سفر روکار به تهران یک روز پیش از نشست آژانس به گزارشی تفصیلی درباره «مذاکرات نماینده اولاند در تهران» پرداخته است.

و اما بازگشت خبرنگارانی که به جزیره ابوموسی سفر کرده بودند، باعث شد تا روزنامه‌های دیروز و امروز، پر باشد از گزارش‌ها و تصاویر اختصاصی از جزیره ابوموسی و خلیج فارس؛ سفری که باعث شد، ماجرای پیامک بحث برانگیز ایرانسل رسانه‌ای شود و روز گذشته واکنش یکی از نمایندگان مجلس را به همراه داشته باشد و در روزنامه‌های امروز هم بازتاب گسترده‌ای از آن دیده شود.

حال آن که این تنها روزنامه‌های نزدیک به دولت نیست که به توپخانه تبلیغاتی بدل شده‌اند؛ روزنامه‌های نزدیک به محمد باقر قالیباف هم چند گاهی است، آتش را آغاز کرده‌اند.

روزنامه تهران امروز و همشهری که در روز گذشته صفحه نخست خود را به سفر قالیباف به قم اختصاص داده بودند، امروز هم به گزارش بازتاب‌ دیدارهای شهردار تهران با مراجع پرداختند.

تهران امروز با تیتر «اجماع مراجع بر پیشرفت تهران» و همشهری با تیتر «تأکید بر تداوم خدمتگزاری، پیشرفت و کارآمدی» همچنان به بازتاب دیدارهای ابعاد سفر قالیباف به قم می‌پردازند.

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت پایان پروژه بازسازی خرابی‌های جنگ 33 روزه، موضوعی بود که در بسیاری از روزنامه‌های صبح امروز بازتاب داشت.

روزنامه وطن امروز که به روش همیشگی‌اش با یک عکس نیم صفحه، صفحه یک خود را می‌بندد، با تیتر «انتقام از حامیان مقاومت» و با تصویری از سخنرانی سید حسن نصرالله به سخنان نصرالله درباره جملات خونین دمشق اشاره کرد.

اما بیشتر رونامه‌ها به سخنان نصرالله درباره تهدید اسرائیل و اینکه همه نقاط آن در تیررس حزب‌الله است، موضوعی بود که به تیتر یک روزنامه‌ها بدل شده بود. روزنامه جوان با این تیتر به سخنان نصرالله در خصوص تهدید به اینکه در ازای هر ساختمان در ضایحه چند ساختمان در تل آویو را ویران می‌کنیم، پرداخته بود. این موضوع در کیهان و جمهوری اسلامی و اطلاعات هم بازتاب داشت.

انتخاب سریال شوق پرواز به عنوان برترین سریال دهه هشتاد تلویزیون از سوی مخاطبان، نام گزارشی بود که به تیتر یک روزنامه هفت صبح تبدیل شده و به بررسی نتایج برنامه تلویزیونی سین مثل سریال پرداخته بود.

کاهش بهای ارز و طلا و خصوصی شدن واردات و پخش فرآورده‌های نفتی، موضوعات دیگری بودند که روزنامه‌های کشور درباره آن کار کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا